פתיחה צורמת לשנת הלימודים בעקבות מפגעים בבתי הספר

שנת הלימודים לא נפתחה באופן חלק במספר מקומות בארץ, בעקבות טענות לחשיפת התלמידים למפגעים סביבתיים קשים בבתי הספר

שנת הלימודים אשר נפתחה היום, לוותה בהתרגשות רבה בקרב כ- 2.3 מליון תלמידי בתי הספר ובני משפחותיהם בישראל. תקופה זו מלווה בתחושת התחדשות מרעננת, הכנות והצטיידות לקראת שנת הלימודים שבפתח.

אולם, ישנם מוסדות חינוך בהם נפתחה השנה בצלילים צורמים. במקרים רבים הסיבה לכך היא מפגעים סביבתיים קשים בסביבת בית הספר. במקומות רבים מסרבים ההורים ליישר קו עם הרשויות, ולהבליג על קיומם של מפגעים במקום שאמור להיות מוגן ובטוח עבור התלמידים.

שביתה באורט חולון

בתיכון אורט חולן למקצועות הטכנולוגיה, לא הגיעו 1000 תלמידי המוסד ללימודים כמחאה על הצבתן של אנטנות סלולאריות בסמוך לבית הספר. תגובת הרשות המקומית לטענות ההורים היא כי האנטנות עומדות בכל דרישות התקן ורמת הקרינה מהן היא בתחום המותר.

הורי התלמידים דאגו לבצע בדיקת קרינה באופן פרטי ובבדיקה זו נתגלה כי לכאורה רמות הקרינה הן חריגות באופן משמעותי.

לאחר שלושה ימי שביתה ולאחר בדיקה שבוצעה מטעם המשרד להגנת הסביבה לא העלתה רמות קרינה חריגות, החליט ועד ההורים לסיים את השביתה.

שביתת תלמידי חוף הכרמל

כ- 500 תלמידים נוספים רובם מתחומי חוף הכרמל, לא הגיעו אף הם ללימודים כחלק מהמחאה נגד הקמת אסדות הגז מול חופי הכרמל.

בתי ספר רבים בישראל מהווים מוקד של מפגעים סביבתיים

קרינה אלקטרומגנטית

במוסדות רבים נחשפים התלמידים לרמות חריגות של קרינה אלקטרומגנטית, בעיקר לאור השימוש הנרחב באמצעי תקשורת מחשבים אלחוטיים (WiFi()

כימיקלים וחומרי הדברה מסוכנים

מקרים נוספים מתעדים חשיפה לכימיקלים מסוכנים בבתי הספר, כגון עופרת וחומרי הדברה שונים. לעיתים המפגע נגרם ממש מתוך בית הספר ולעתים הגורם נמצא בקרבת מקום.

שימוש במפוחי עלים

בבתי ספר רבים בישראל נעשה שימוש קבוע במפוחי עלים. כלים אלה אשר השימוש בהם נאסר באופן מוחלט בחוק, מסוגלים לגרום למחלות נשימתיות קשות, וחושפים את התלמידים לרעש מזיק וזיהום אוויר הנגרם מפליטת החלקיקים הרעילים מן המפוחים.

רעש מזיק ממערכות הגברת קול

בתי הספר החלו לעשות בשנים האחרונות שימוש רב יותר במערכות שמע רבות עוצמה, בעיקר לצורך השמעת מוזיקה רועשת, השמעת הודעות ועוד. מערכות אלה מופעלות על ידי אנשי צוות בלתי מיומנים בהפעלת ציוד שמע, וללא מודעות לנזקים הבלתי הפיכים שהן עלולות לגרום. אין בבתי הספר אמצעי בקרה על עצמת הרעש, ובמקרים רבים נמדדו עוצמות גבוהות פי 2 ואף 3 מן המותר.

במוסדות החינוך לא נערכות מדידות רעש סביבתיות סדירות כנדרש, ובאופן כללי נראה כי המודעות לנושא נמוכה מאוד אם בכלל.

===
צוות אתר סביבה מנהל בחודשים האחרונים תחקיר מקיף בנוגע למפגעים בבתי הספר בישראל. בקרוב נחל לפרסם את החומרים שאספנו. התמונה ללא ספק מדאיגה מאוד, וודאי לא תשאיר אף הורה אדיש.

אין עדיין תגובות. התגובה הראשונה יכולה להיות שלך!

יש לך מה להוסיף?

כתובת המייל שלך לא תפורסם


*